Heidie Ti Maalis 09, 2010 7:53 pm
Auto kaarsi tallin parkkipaikalle. Hyppäsin ulos autosta ja lähdin kävelemään kohti tallia.
Avasin tallin oven, jossa Ginny asusti.
- Heippa Ginny ! Sanoin Ginnylle. Se oli vielä makuulla, mutta minut kuullessaan se nousi pirteästi ylös.
- HRRH ! ! Ginny vastasi minulle, kun oli noussut ylös.
- Nyt haen sinun suitset, harjat, liinan ja riimunnarun. Sanoin Ginnylle ja lähdin hakemaan tavaroita. Tein riimun narusta oveen portin siten, että laitoin riimunnarun Ginnyn vieressä olevaan karsinaan kiinni ja toisen pään kiinnitin Ginnyn karsinan oveen.. Sitten jätin oven auki niin, että Ginny ei pääsisi sieltä ulos, koska riimunnaru esti sen. Sen jälkeen avasin pakin ja otin sieltä pehmeänharjan ja harjasin Ginnyn huolellisesti. Putsasin sen kaviot, harjasin Ginnyn harjan ja selvitin tamman hännän solmuista.
- Noin ! Nyt olet maailman hienoin hevonen. Oikein kimaltelet! Sanoin iloisesti Ginnylle.
Ginny heilautti päätään, näytti kellertäviä hampaitaan ja hörisi. Sitten otin Ginnyn suitset käteeni ja rupesin lämmittämään niitä, jotta sen olisi mukavampi ottaa kuolaimet suuhunsa.
Laitoin liinan kiinni sen kuolaimeen ja talutin Ginnyn ulos. Näin pihalla erään tallityön tekijän ja pyysin sitä tulla vahtimaan minua ja Ginnyä hetkeksi, kun minä juoksuttaisin sitä.
- Totta kai voin tulla vahtimaan teitä hetkeksi. Hän sanoi ja lähdimme kohti maneesia.
Annoin Ginnyn kävellä hetken aikaa, kunnes se joutuisi vähän töihin.
- Kuules tammaseni, nyt aletaan ravaamaan että pysyt koko päivän hereillä. Sanoin Ginnylle ja se nosti reippaasti pehmeän näköisen ravinsa. Pyysin Ginnyltä vähän reippaampaa ravia ja suurempaa ympyrää. Ginny suurensi ympyrän ja alkoi ravata hiukan reippaammin.
- Noniin Noniin ! Näytät jo lämpimältä! Sanoin Ginnylle ja aivan kuin se olisi lukenut ajatukseni, sillä olin juuri sanomassa, että se saisi nyt luvan laukata.
Ginny nosti iloisesti reippaan laukkansa ja se laukkasi kierros toisensa jälkeen väsymättä.
Hetken päästä pyysin Ginnyn siirtymään raviin ja sitten käyntiin. Se saisi nyt kävellä hetken ennen kun vaihtaisimme suuntaa. 5 minuutin kuluttua vaihdoimme suunnan ja pyysin Ginnyltä reippaan käynnin, se sujui ja hoputin sen nopeasti raviin. Ajattelin, että emme laukkaa paljoa tähän suuntaan, sillä Ginnyhän on jo aika vanha! Sitten pyysin Ginnyltä hetkeksi laukan ja annoin se naukata vapaasti muutaman ympyrän. Lähtiessämme maneesista, menimme hetkeksi kentälle kävelemään, että se vähän ’’jäähtyisi’’, sillä se oli kuumana kuin hella. Vein Ginnyn sisään, otin siltä kamat pois, harjasin sen ja annoin sille muutaman namin ja pusun. Sitten lähdin parkkipaikalle etsimään äitiäni joka lupasi hakea minut tänään. Löysin automme ja lähdimme.
LOPPU
-----
Vähän väärään paikkaan oli mennyt, mutta juu ;D Hienosti meni juoksutus, hyvä että jaksoit sitä vähän aikaa ulkonakin talutella.
rahat: 3 v€
pisteet: 5 p.