Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2 posters

    Cristinan ja Felixin kaappi

    Heidie
    Heidie
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 154
    Join date : 10.03.2009
    Paikkakunta : Tampere

    Cristinan ja Felixin kaappi Empty Cristinan ja Felixin kaappi

    Viesti  Heidie Su Helmi 28, 2010 12:02 pm

    Aloitti: 28.02.2010
    Pisteet: 9 p.
    Rahat: 6 v€

    Tavarat:
    -

    Kuittaukset:
    04.03. // harjasi, putsasi karinan, pesi varusteet ja tarhasi // 2 v€ ja 2 p.


    Viimeinen muokkaaja, Heidie pvm Ma Maalis 08, 2010 9:13 am, muokattu 2 kertaa
    avatar
    Cristina


    Viestien lukumäärä : 1
    Join date : 28.02.2010

    Cristinan ja Felixin kaappi Empty Tutustumista

    Viesti  Cristina Ma Maalis 01, 2010 11:00 am

    Ajelin kaikessa rauhassa kohti Lehtolan ponitallia. Pikkuinen musta fordini kaartui tallin pihaa. Tiet olivat olleet todella liukkaat, eikä minulla ole mainittavaa ajokokemusta. Pysäytin auton ja loikkasin ulos. Taivaalta satoi räntää ja lämpötila oli selvästikin plussan puolella. Kipitin varovasti talliin ja kurkkasin Felixin karsinaan. Pääsisin luomaan lantaa heti aluksi.

    Reippaana tallityttönä olin äkkiä työtoimessa. Kuulin talliin tulevan jonkun ja tulija oli Riston hoitaja Hay. Tervehdin tyttöä iloisesti ja vaihdoimme muutaman sanan. Tyttö katosi jonnekin Riston karsinaan jaa itse hyräilin jotain kappaletta lapatessani lantaa kottareihin.
    Siivottuani karsinan huomasin Heidin, jota en ole nähnyt sitten kun hoitoponia pyysin.
    - Hei Heidi! Tervehdin naista ja kättelimme.
    - Terve vaan. Sä taidat olla Cristina, Heidi sanoi ja hymyili mukavasti.
    - Juups, sehän mie olen. Kuule, voitko hakea mulle Felixin tarhasta?
    - Onnistuu, ootko siivonnu karsinan?
    - Kyllä, siisti on!
    Heidi katosi hakemaan rakasta poniherraa ja itse käytin ajan hyväksi ja kurkin muihin karsinoihin. Painoin mieleeni ponien nimiä. Kun Felix oli karsinassaan, hain harjat ja menin ponin luokse.
    - Oletpas sinä suloinen, kuiskin hiljaa ponille samalla kun harjasin sitä kumisuolla.
    Harjailin ponia rauhassa ja keskityin puunaamaan herran oikein kunnolla. Felix nautti kun sitä harjattiin oikein kunnolla. Poniherra oli hieman märkä muutamista kohtaa, varmaankin oli paalitellut ulkona. Selvitin sormin ensin Felixin harjan, sen jälkeen otin harjakamman ja sain harjan jopa selviämään. Hännän kanssa tein saman, mutta otin myös roskia pois paljon. Jalat olivat polvesta ja kintereestä alaspäin märät, joten ne otin vain kevyesti saadakseni likaa pois. Pään kanssa otin sitten vieläkin hitaammin, jotta näkisin mitä Felix piti ideasta. Poni tuntui kyllä luottavan siihen etten muksi sitä, mikä tekisi luottamuksen rakentamisesta helpompaa. Lopuksi otin vielä kaviot ja varoin hosumasta kaviokoukun kanssa, koska olin kuullut että Felix oli hieman herkkä tässä touhussa. Taputin ponia jokaisen otetun kavion jälkeen, ikään kuin palkaksi hyvästä käytöksestä. Kun olin valmis, tuli Heidi karsinan ovelle ja hymyili katsoessaan ponia.
    - Kylläpä Felix näyttää puhtaalta, sitä ei olekaan hetkeen harjattu oikein perusteellisesti, Heidi totesi tyytyväisen oloisena.
    - Kiitos. Hyvä että jälki kelpaa, sanoin ja silitin ponia kaulasta.
    - Mä ajattelin mennä Felixin kanssa maneesiin, tuletko katsomaan vai?
    - Vaikka, varustatko itse?
    - Juu, mene vaikka syömään jotain, mä laitan ponin kuntoon ja nähdään maneesilla vartin päästä, jos haluat katsella alkukäynnitkin, Heidi sanoi ja virnisti.

    Maneesilla katselin kuin Heidi harjoitteli Felixin kanssa koulukiemuroita. Poni liikkui hienosti ja Heidi sai pienen herran tekemään vaikka mitä, pienillä avuilla. Ajattelin hiljaa itsekseni, tuolla minäkin olen joskus..

    Cristina & Felix 1 hoitomerkintä. mä lasken itselleni hoitomerkinnät Felixin kanssa, jos OK? Tykkään aina nähdä paljonko on tullut hoidettua=)

    // EDIT, laittelen tähän tuon mun ulkonäkö kuvauksen, ei tuu turhaa postausta.

    Cristina on siis jo 18 ikävuoteen ehtinyt nuori naisen alku, joka on suhteellisen lyhyt, mutta hoikka. Hiukset ovat vaaleat, hieman laineilla olevat ja hiukset yltävät yli olkapäiden. Tallilla hiukset ovat usein kiinni, joko ponnarilla tai letillä. Silmät ovat vihreät. Tallivaatetus simppeliä ja jalassa usein tallikengät tai saappaat. Lempivärit musta, vihreä ja sininen.

    Luonteeltaan Cristina on iloinen ja rempseä, eikä pelkää tarttua toimeen. Tykkää jutella kaikkien kanssa ja on uusille ystävällinen. Viettää paljon aikaa hoitoponinsa Felixin kanssa, harjaillen tai vain rapsutellen.


    Viimeinen muokkaaja, Cristina pvm Ma Maalis 01, 2010 11:15 am, muokattu 1 kertaa
    Heidie
    Heidie
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 154
    Join date : 10.03.2009
    Paikkakunta : Tampere

    Cristinan ja Felixin kaappi Empty Vs: Cristinan ja Felixin kaappi

    Viesti  Heidie Ma Maalis 01, 2010 11:13 am

    Todella ihana tarina <3 Hienosti meni ensimmäinen päivä tallilla, Felix onkin kaivannut kunnollista hoitajaa jo pidempään. Ja ihana lisä tuo tarinan lopussa oleva lausahdus - toki käy tuo laskeminen, voisin itsekkin kaavailla josko teidän merkinnät laskeskelisin.
    rahat: 4 v€
    pisteet: 7 p.

    Sponsored content


    Cristinan ja Felixin kaappi Empty Vs: Cristinan ja Felixin kaappi

    Viesti  Sponsored content


      Kellonaika on nyt Su Toukokuu 19, 2024 2:52 pm