Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

2 posters

    Nanskun ja Pullan kaappi

    Heidie
    Heidie
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 154
    Join date : 10.03.2009
    Paikkakunta : Tampere

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Nanskun ja Pullan kaappi

    Viesti  Heidie To Helmi 25, 2010 7:06 pm

    Aloitti: 25.02.2010
    Pisteet: 17 p.
    Rahat: 14 v€

    Tavarat:
    -

    Kuittaukset:
    25.02. // harjaus ja karsinan puhdistus // 2v€ ja 2 p.
    04.03. // harjasi, putsasi karsinan, pesi varusteet, tarhasi ja talutti kentällä // 2v€ ja 2 p.

    Olen 13-vuotias heppatyttö. Harrastan ratsastuksen ja hevostelun lisäksi partiota, dataamista ja valokuvausta. Luonteeltani olen uusien ihmisten kanssa hieman ujo, mutta kun minuun tutustuu niin olen kyllä ihan mukava pikku pölöttäjä. Osaan toki olla hiljaa silloin kun tarvitaan ja joskus minua häiritsee liika hälinä. Olen melko villi, ja tykkään käyttää ääntäni, mutta hillitsen sen aina jotenkin hevosten lähellä. Välillä saan jotain nauru- ja sekoilukohtauksia jolloin räkätän kippurassa tai pompin ja hyppelehdin jossain puskassa.

    Minulla on blondit, suorat, vähän yli olkapäiden ylettävät hiukset otsatukalla. Hiukseni ovat yleensä aina auki mutta tallilla laitan ne joskus kahdelle letille tai poninhännälle. Minulla on tummanlilat suorakulmaiset silmälasit. Viihdyn rennoissa ja löysissä vaatteissa, mutta tykkään silti käyttää farkkuja. Tallilla pukeudun yleensä johonkin rentoon t-paitaan, huppariin ja takkiin sekä pinkkiruudullisiin ratsastushousuihin joissa on vaaleansiniset kokopaikat. Jaloissa minulla on kangastennareiden näköiset jodphurit ja chapsit. Kesäisin en välttämättä käytä takkia, mutta talvisin minulla on se aina. Kylmällä säällä käytän topparatsastushousuja. Käsissä minulla on talvisin tallilla lapaset, ratsastaessa toppahanskat ja kesäisin vaaleanpunaiset ratsastushanskat, ja muuten vaan talleillessa ei mitään. Päässäni minulla on talvisin pipo tupsulla ja kesäisin huivi tai ei mitään. Ratsastaessa minulla on talvisin ohut pipo ja musta kypärä, kesäisin tummansininen, melkein musta ilmastoitu kypärä.


    Viimeinen muokkaaja, Heidie pvm Ma Maalis 08, 2010 9:10 am, muokattu 3 kertaa
    Nansku
    Nansku


    Viestien lukumäärä : 8
    Join date : 15.03.2009

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Eka tarina 8)

    Viesti  Nansku Pe Helmi 26, 2010 10:09 am

    Istuin automme penkillä ja olin tarrautunut kiinni ovessa olevaan kahvaan ja penkkiin. Isäni yritti epätoivoisesti ajaa lumista tietä pitkin tallille. Tieltä oli vain pari kertaa ajettu ja se oli hyvin epätasainen ja liukas. Kun vihdoin talli alkoi häämöttää, niin rentouduin vähäsen. Isäni pysäytti auton tielle ja sain rämpiä tallin pihaan itse.

    Menin sisälle talliin jossa Pullan pitäisi olla näin talvisin. Kurkin melkein jokaiseen karsinaan sisään, kunnes huomasin rautiaankirjavan ponin mutustelemassa heiniään. Avasin karsinan oven ja poni kurkkasi kuka sieltä tulee. Ensiksi se oli pelästyvinään mutta sitten se otti pienen askeleen eteenpäin ja ojensi kaulaansa nuuhkaistakseen kättäni. Tunsin lämpöisen hönkäyksen kädelläni ja rupesin sitten silittämään ponin turpaa. Pulla tökkäisi turpansa takaisin heinäkasaan ja minä silittelin sen kaulaa.

    Varmistettuani vielä oven olevan huolellisesti kiinni, lähdin hakemaan harjoja. Kun palasin takaisin Pullan luokse, se oli jo melkein syönyt heinänsä. Otin kumisuan ja aloitin harjaamisen pyörivin liikkein, molemmin puolin. Pullasta lähti hieman karvaa. Otin seuraavaksi kovan harjan ja harjasin sillä koko ponin, paitsi pään. Pulla oli jo lopettanut heinien mussuttamisen ja ummisteli silmiään harjaamisen tahdissa. Otin pölyharjan ja suin sillä kaikki irtokarvat pois. Seuraavaksi oli pehmeän harjan vuoro, jolla harjasin myös ponin pään varovaisesti. Otin vielä kaviot ja setvin sitten ponin harjaa kamman kanssa. Pulla melkein torkkui ja päätin sitten lähteä hiljaisemmin pois karsinasta. Suljin taas oven huolellisesti ja vein harjat paikoilleen.

    Kuulin oven käyvän, ja Heidie tuli sisälle talliin. Riensin heti hänen luokseen.
    -Milloin ponit viedään ulos? kysyin
    -Tuotaaa, varmaankin kohta, kuis niin? Heidie vastasi
    -Noo ajattelin putsata Pullan karsinan, sanoin
    -Selvä. Lähdenkin pian viemään poneja pihalle, hän sanoi ja lähti sitten hakemaan riimunnaruja.
    Odottelin hetken aikaa että Pullakin oli viety pihalle ja hain sitten kottikärryt ja talikon. Kippasin lantakasat ja muut likaiset oljet kottareihin. Kävin tyhjentämässä kottikärryt lantalaan ja hain sitten puhtaita alusia. Levittelin aluset huolellisesti Ponin karsinaan.

    Äiti ja isä kuulemma siivoisivat kotona, enkä siis halunnut vielä lähteä. Menin pihalle katselemaan kun ponit viilettivät pihatoissaan. Melko moni poni söi heiniä, mutta Pulla veteli jotain omia laukkapukkisarjojaan. Pian kuulin pienen piippauksen taskustani ja kaivoin puhelimeni esiin "Tulen nyt hakemaan sinua!" isä laittoi. Näppäilin nopeasti vastaukseksi "ok" ja harpoin sitten talliin. Tarkistin vielä että Pullan karsinassa kaikki oli ok ja menin sitten tielle odottamaan isääni.

    --------

    Semmonen tarina nytt 8))

    Piirsin myös tämmöisen kuvan hoidosta 8) (Pahoittelen kuvan laatua, mutta en omista skanneria, enkä oo myöskään mikää hirvee Picasso, mut mulla tuli vaa kauhee hinku piirtää kuva 8''D)
    Heidie
    Heidie
    Admin
    Admin


    Viestien lukumäärä : 154
    Join date : 10.03.2009
    Paikkakunta : Tampere

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Vs: Nanskun ja Pullan kaappi

    Viesti  Heidie Pe Helmi 26, 2010 10:24 am

    tarina:
    Kivasti meni teilläkin ensimmäinen päivä, Pulla osaa olla hieman arka ensimmäisillä kerroilla, mutta kiintyy kyllä helposti. Kiitos että autoit karsinan kanssa, itselleni jäi paljon vähemmän työtä Wink
    rahat: 4 v€
    pisteet: 6 p.

    piirrustus:
    Ihana! Vaikka anatomiassa pieniä virehitä onkin, niin kuva on jotenkin tunnelmallinen. Hieno kaikin puolin <3
    rahat: 6 v€
    pisteet: 7 p.

    Eli yhteensä saat tälläkertaa 10 v€ ja 13 p.
    Nansku
    Nansku


    Viestien lukumäärä : 8
    Join date : 15.03.2009

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Luonne- ja ulkonäkökuvaus

    Viesti  Nansku To Maalis 04, 2010 7:09 pm

    Luonne/esittely:
    Olen 13-vuotias heppatyttö. Harrastan ratsastuksen ja hevostelun lisäksi partiota, dataamista ja valokuvausta. Luonteeltani olen uusien ihmisten kanssa hieman ujo, mutta kun minuun tutustuu niin olen kyllä ihan mukava pikku pölöttäjä. Osaan toki olla hiljaa silloin kun tarvitaan ja joskus minua häiritsee liika hälinä. Olen melko villi, ja tykkään käyttää ääntäni, mutta hillitsen sen aina jotenkin hevosten lähellä. Välillä saan jotain nauru- ja sekoilukohtauksia jolloin räkätän kippurassa tai pompin ja hyppelehdin jossain puskassa.

    Ulkonäkökuvaus:
    Minulla on blondit, suorat, vähän yli olkapäiden ylettävät hiukset otsatukalla. Hiukseni ovat yleensä aina auki mutta tallilla laitan ne joskus kahdelle letille tai poninhännälle. Minulla on tummanlilat suorakulmaiset silmälasit. Viihdyn rennoissa ja löysissä vaatteissa, mutta tykkään silti käyttää farkkuja. Tallilla pukeudun yleensä johonkin rentoon t-paitaan, huppariin ja takkiin sekä pinkkiruudullisiin ratsastushousuihin joissa on vaaleansiniset kokopaikat. Jaloissa minulla on kangastennareiden näköiset jodphurit ja chapsit. Kesäisin en välttämättä käytä takkia, mutta talvisin minulla on se aina. Kylmällä säällä käytän topparatsastushousuja. Käsissä minulla on talvisin tallilla lapaset, ratsastaessa toppahanskat ja kesäisin vaaleanpunaiset ratsastushanskat, ja muuten vaan talleillessa ei mitään. Päässäni minulla on talvisin pipo tupsulla ja kesäisin huivi tai ei mitään. Ratsastaessa minulla on talvisin ohut pipo ja musta kypärä, kesäisin tummansininen, melkein musta ilmastoitu kypärä.

    Toivottavasti kelpaa 8)
    Nansku
    Nansku


    Viestien lukumäärä : 8
    Join date : 15.03.2009

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Aurinkoinen hoitopäivä

    Viesti  Nansku Ti Maalis 09, 2010 2:34 pm

    Tarkistin vielä viimeisen kerran pienestä bussiaikatauluvihkosesta bussini reitin ja nostin sitten katseeni vihkosta. Bussi numero 80 kaarsi bussipysäkille ja tajusin että minun pitäisi mennä kyytiin. Suljin vihkosen nopeasti ja siirryin jonoon joka oli muodustunut bussin oven eteen. Kaivoin koulurepustani uuden bussikorttini ja käytin sitä koneen edessä. Suunnistin bussin keskiosaan toisen oven luokse ja istahdin käytävän puoleiselle penkille ja laskin reppuni siihen viereen. Olin vielä hieman tohelo bussien kanssa kun en koskaan liiemmin bussilla liikkunut, ja nyt piti vielä mennä suoraan koulusta kun oli niin pitkä koulumatka. Minun pitikin vielä varmistaa missä nyt oikein piti painaa sitä stop-nappia. Bussi nytkähti liikkelle ja kaivoin repustani mp3 soittimen ja kuulokkeet ja aloin kuuntelemaan musiikkia.

    Kun bussi lähti köröttelemään viimeiseltä pysäkiltä niin painoin stoppinappulaa ja meni hetki kun bussi taas hidasti vauhtiaan ja pysähtyi tallin läheisimmälle pysäkille. Hyppäsin pois kyydistä ja lähdin sitten kävelemään sohjoista tietä pitkin tallille. Onneksi makta ei ollut kovin pitkä. Heti tallille päästyäni suunnistin talliin, ja kävin nakkaamassa reppuni toisen pesuboksin edustalle. Otin sitten naulasta mukaani riimunnarun ja menin pihattojen luokse. Pulla pällisteli yhdessä pihatoista kun menin pihaton portille. Maiskutin Pullalle ja se astui varovasti yhden askeleen eteenpäin. Avasin portin ja Pulla lähti astelemaan luokseni. Kun Pulla oli melkein luonani, se pysähtyi kuin seinään eikä tullut enään edemmäs. Astuin sisään portista ja napsautin riimunnarun lukon riimuun kiinni. Talutin Pullan ulos portista ja suljin sen huolellisesti perässäni.

    Parkkeerasin Pullan pesukarsinaan ja hain sen harjat. Aloitin harjaamisen kumisualla, jolla lähti todella paljon karvaa Pullasta. Otin seuraavaksi kovan harjan jolla lähti melko hyvin likaläikät Pullan polvista ja kintereistä. Sitten oli pölyharjan vuoro, jolla suin pitkään ja huolellisesti saadakseni suurimman osan irtokarvoista pois. Pulla nuokkui kiinni ketjuissaan ja lepuutti toista takajalkaansa. Seuraavaksi Pullan irtokarvojen uhriksi joutui pehmeä harja, jolla harjasin ponin korvista kavioihin. Siistin Pullan harjan piikkisualla ja otin sitten kaviot jotka olivat täynnä paakkuista lunta.

    Kun harjaus oli valmis, vein Pullan takaisin pihattoonsa ja lakaisin sitten pesuboksin joka oli täynnä irtokarvoja. Sen jälkeen menin satulahuoneeseen ja otin Pullan suitset, satulasaippuan ja vettä sankoon. Upotin sienen veteen ja rutistin vedet pois. Hieraisin sientä saippuassa hieman ja puhdistin sitten suitsien kaikki nahkaiset osat. Uitin sientä taas vedessä ja pyyhin sitten suitset pelkästään kostealla sienellä. Lopuksi kuivasin suitset pyyhkeellä. Seuraavaksi oli satulan vuoro. Laitoin satulahuovan ja satulavyön syrjään ja pyyhkäisin satulan päällistä kostealla rätillä. Pyyhin likaa sun muuta myös muista satulan nahkaosista ja kävin sitten ulkona ravistelemassa satulahuopaa karvoista. Laitoin huovan ja vyön takaisin paikoilleen ja menin sitten pihalle katselemaan Pullan touhuja.

    JATKUU -->

    p.s. piirsin myös kuvan, lataan sen pian koneelle ja laitan sit tänne !
    Nansku
    Nansku


    Viestien lukumäärä : 8
    Join date : 15.03.2009

    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Aurinkoinen hoitopäivä jatkuu

    Viesti  Nansku La Maalis 13, 2010 6:00 pm

    JATKUU:

    Nojailin pihaton aitaa vasten mietiskellen mitä voisin tehdä Pullan kanssa. Kun Hiedietä ei näkynyt missään, niin päätin lähteä taluttelemaan Pullaa maneesiin. Niinpä kävin hakemassa riimunnarun ja menin suoraan pihatolta Pullan kanssa maneesille. Taluttelin Pullaa ensiksi käynnissä uralla löysällä narulla ja Pulla roikotti päätään matalalla. Pian otin narua hieman tiukemmalle mutta Pulla käveli edelleen pää matalalla. Lähdin tekemään voltteja joka puolelle uraa. Aluksi meni muutama voltti ennenkuin ne rupesivat näyttämään pyöreiltä. Käveltyämme jonkun aikaa päätin ottaa hieman ravia ja ravasinkin sitten aina volteilla. Pulla jolkotteli reippaasti vierelläni. Vaihdoin pian suuntaa lävistäjällä ja jatkoin sitten voltteja, aluksi käynnissä. Kun voltit taas sujuivat paremmin, rupesin ottamaan niitä ravissa. Pian annoin taas löysää narua ja käveleskelimme suoraan uralla. Kun Pulla oli saanut taas rentouduttua lähdimme pois maneesista.

    Taluttaessani Pullaa kohti pihattoa ihailin vaaleanpunaista taivasta. Päivä oli mennyt ihmeen nopeasti. Päästin Pullan pihattoon ja vein narun talliin. Tallissa oli juuri käynnistymässä iltaruokinnat, ja päätinkin auttaa.
    -Vie tästä kasa heinää Pullan pihattoon, ja tästä Pullan ruuat, mä tuon sit kohta muiden ponien safkat, Heidie sanoi ja tyrkkäsi kaiken syliini.
    Lähdin harppomaan pihatolle ja nakkasin ensiksi heinät maahan. Odottelin Heidietä ennenkuin antaisin ruuat Pullalle. Kun Heidie vihdoinkin tuli, menimme yhdessä pihattoon sisälle ja annoin Pullan syödä ruokansa. Kun Pullan vati oli tyhjä niin palasin talliin ja pesin vadin. Sen jälkeen vein sen takaisin paikalleen.

    Tunsin taskussani värähdyksen ja sitä seurasi napsnaps-ääni. Kaivoin taskusta puhelimeni ja katsoin tekstarin. Se oli isä joka laittoi: "Tuun nyt hakemaan!". Naputtelin nopeasti vastauksen ja menin sitten tielle odottamaan isää.

    -----
    Sori että tää jatko-osa vähän viivästy.. 8<

    Mut tässä tää kuva (8 Tossa Pulla ei näytä _yhtään_ shettikseltä ja toi on muutenki vähän hassu, toi toinen etujalkaki lyhyempi 8DD Mutt kuitenkii. Noi ruskeemustat läikät polvissa ja kintereissä on likaa, ku tarhassa oli joku kurajuttu ja toi oli maannu siel.

    Sponsored content


    Nanskun ja Pullan kaappi Empty Vs: Nanskun ja Pullan kaappi

    Viesti  Sponsored content


      Kellonaika on nyt Pe Toukokuu 10, 2024 2:11 am