Jessi La Maalis 27, 2010 4:36 pm
Lunta tuiskuttaa edelleen, upottaen maisemaa syvemmäs maidon värisen vaippansa syvyyksiin. Tämä lumen tulo ei lopu ikinä, ajattelin.
- Jessi? Mimi sanoo, ja tökkäisee minua vähän. Olin ystävystynyt Mimin kanssa, ja olimme menneet taluttelemaan hoitsujamme maneesiin.
- Niin? hymyilen ja yritän samalla saada Mahvin pysymään rauhallisesti käynnissä..
- Mä en koskaan pystyis olee ton orin kanssa, Mimi sanoi ja katsoi riehuvaa Mahvia.
- Ei tää nyt niin kamala oo, sanoin ja rauhoittelin oria.
- Ai ei vai?! Siis toihan on ihan höpsö, Mimi sanoi ja käveli eteenpäin Ginnyn kanssa.
- No ehkä, kun se on nuori ja kokematon. Ja ori. Sitä paitsi jos sen saa keskittymään, se on upea.. Tosin onhan se muutenkin upee. , vastasin ja jatkoin Mahvin kanssa kävelyä.
Enää Mimi ei vastannut vaan rupesi vähän ravaamaan Ginnyn kanssa.
Pian molemmat ponit sipsuttelevat eteenpäin rauhallisessa ravissa, tai no, Mahvi nyt vähän reippaammin.
- Nyt se menee hyvin, Mimi virnistää.
- - Mä sanoin, että jos sen saa keskittymään se on upee, vastasin ja kehuin oria.
- Toi ilma on ihan kauhee! Mumisen ravistellen päätäni.
- Vaikuttaa kyllä enemmän, että tää ilmasto on kylmenemässä, ei lämpenemässä, täällä on nimittäin kauhian kylmä, Mimi vastasi.
Mahvi oli kyllästynyt ravaamaan, ja se oli päättänyt ruveta pukittelemaan ja hyppimään pystyyn.
- Soo, hyyvä Mahvi poika joo, hymyilen pysäyttäen orin.
- Nyt ollaan sitten oltu näittenkaa ulkona, eiköhän mennä jo sisälle? Mimi kysyi ja siirsi Ginnyn käyntiin.
- Jep, vastasin hymyillen ja jatkoin Mahvin kanssa kävellen. Lähdimme kohti tallia.
Harpon sisälle talliin, kuunnellen hevosten tuttuja ääniä.
- Kävitkös maastossa? Heidie kysyi minulta kurkistaen Hansin karsinasta.
- Ei, kentällä vain Mimin ja Ginnyn kanssa, hymyilen kaartaen Mahvin kanssa sen omaan karsinaan. Hymyillen ja otan riimun pois. Ori aloitti heti heinien mussuttamisen.
Virnistäen vilkaisen heinien kimppuun käyvää Mahvia, sulkien karsinan oven, ja suunnaten kohti satulahuonetta.
Vilkaisin kelloa ja huomasin, että se näytti jo paljon.
- Mimi! Mä lähden nytten kotiin. Huomenna nähdään taas! Hymyilin ja lähdin kohti kotia.
t. Jessi ja Mahvi.
ps. anteeksi kun en ole aikoihin kirjoitellut, on ollu paaalljjooon muuta